Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#HVG szeminárium

BrandChannel HVG Konferencia

A változás metaverzuma - mit hoz az MI a munkaerőpiaci változáskezelés világába?

Unalomig lerágott csont, hogy a változások korát éljük, melyet a digitális transzformáció, a covid-pánik, a gazdasági bizonytalanság és a geopolitikai feszültségek formáltak az elmúlt 1-2 évben. A szervezetek és vezetőik pedig a munkavégzés világának zászlajára a változáskezelést tűzték ki, és amekkora elánnal vetették ebbe bele magukat, olyan gyorsan omlott össze a munkavállalók változásra való hajlandósága. A “változásfáradtság” elkezdte szedni áldozatait.

BrandChannel HVG Konferencia

JOG-os problémák, amik rombolják a jelöltélményt

„Kötelezően bekérték a születési dátumomat és mivel 50 felett vagyok, 1 percen belül (!) megkaptam az automatikus elutasító levelüket.” „Megkérdezték interjún, hogy mekkorák a gyerekeim. Utána éreztem, hogy már csak udvariasságból beszélgetnek velem.” Aki beszélget álláskeresőkkel, gyakran hall hasonló történeteket. Pedig 2023-ban szerencsére már csak kevés vállalatnál nem képzett HR-esek végzik az új munkatársak kiválasztását.

BrandChannel HVG Konferencia

Régiből születik új autó a fenntartható autóipar körforgásában

A mindennapok során termelődő háztartási szemét újrahasznosítása ma már nagyrészt megoldott. Így válhat például a nejlonhulladékból autópadló. De mi lesz a teljes jármű sorsa az életciklusa végén? Számos felhasználható elem már most is egy új modellben éli második életét.

BrandChannel HVG Konferencia

Autógyártás és fenntarthatóság - Az élhető környezetért

Megújuló energiatermelés, újrahasznosítás, körforgásos gazdaság. A BMW autógyár szakemberei az alábbiakban megfogalmazzák, miért tartják szükségesnek, hogy cégük támogassa a TEDxBudapest Jövőteremtők című előadássorozatát. Cégük példájával elmagyarázzák, milyen lépéseket tehet egy autógyár a fenntarthatóságért.

BrandChannel HVG Konferencia

SAFe, az első csapattól az agilis vállalatig!

A Saab repüléstechnikai üzletágában jelenleg több mint száz agilis csapat dolgozik a Gripen vadászrepülőgép szoftverén, hardverén és testén, amely összességében egy 43 millió dolláros termék, egy gép, ami nemcsak megjelenésében, de összetettségében is döbbenetes. Egy ilyen robusztus projektről azt gondolhatnánk, hogy rengeteg erőforrást emészt fel a számtalan külön szakterületen működő csapat összehangolása és a felmerülő problémák megoldása. Azonban a Saabnál megoldották, hogy a JAS 39 Gripen a világ legköltséghatékonyabb vadászgépe legyen. A hogyanra ebben a cikkben a ShiwaForce segítségével válaszolunk.

BrandChannel HVG Konferencia

OKR: Az vagy, ami a célod! Hogyan sokszorozza meg az emberek teljesítményét a céltudatosság?

“Az OKR különlegessége abban rejlik, hogy a komplexebb vállalások teljesülésének felelősségét összehangolja az egyéni célkitűzésekkel. Eközben a működés szabadságát nem korlátozza, hanem támogatja. Segíti az egyéni kreativitás kibontakozását a fókusz megtartása mellett.“ – Kovach Anton, a ShiwaForce alapítója és vezérigazgatója, a „Mérd, ami számít!” szakmai lektora.

BrandChannel HVG Konferencia

Felnőttképzési törvényevolúció: hogy lett minden cégből felnőttképző?

Az Innovációs- és Technológiai Minisztérium 2020-as hatállyal jelentősen átalakította a magyar szak- és felnőttképzés rendszerét. A cégek nagy része egy csapásra felnőttképzővé vált, és gyakorlatilag minden képzés jellegű folyamatról adatot kellett nyilvántartani és szolgáltatni, amely óriási adminisztratív terhet jelentett a cégeknek.

BrandChannel HVG Konferencia

Agilis munkavállalói élmény

Simon Sinek fontos megállapítása, miszerint “az ügyfelek nem fogják szeretni a vállalatot, ameddig a munkatársak nem szeretik azt”, jól összefoglalja, mennyire szoros kapcsolatban áll egymással az ügyfélélmény (CX) és a munkavállalói élmény (EX). A külső pozitív ügyfélélmény csak a belső, pozitív dolgozói élményt követően jelenhet meg.

BrandChannel HVG Konferencia

Változáskezelés HR szemüvegben: Pánik és túlzások helyett agilis alkalmazkodás

Részt venni egy jelentős szervezeti átalakulásban, esetleg új folyamatok kialakításában, új eszközök bevezetésében, mindig egy izgalmas “kalandnak” tűnik elsőre. Részesei lehetünk valami új építésének vagy eltévedhetünk a végtelen labirintusban. Vannak akik ezt élvezik, de ez a fajta bizonytalanság a legtöbb embert frusztrálja - talán azért, mert nagyon nehéz objektíven megítélni, hogy jó irányba megyünk vagy a legnagyobb hülyeséget csináljuk éppen. Mérhető egyáltalán a haladás, előrejelezhető, hogy a jó úton járunk, főleg egy gyorsan változó, bizonytalan környezetben?

BrandChannel HVG Konferencia

4 recruitment mérőszám, amin javít az agilis módszertan

A világunk kaotikus, kiszámíthatatlan, tele álhírekkel és bizonytalan üzleti-szervezeti reakciókkal. Erre válaszol az agilis munkamódszer, amely teljes vállalati szinten értékelhető és számokban kimutatható pozitív eredményt mutat. Az agilissal járó adaptivitás és kreativitás a toborzást is forradalmasítja. Nézzük, mitől olyan népszerű a közösség erejére építő recruitment modellje!

BrandChannel HVG Konferencia

Munkavállalói élménytervezés és empátia - a túlélés záloga

A koronavírus nyomán kialakult helyzetben a vállalatokon belül tektonikus változások mennek végbe. Ha egy cég ma meg akarja tartani a piaci helyzetét, az ügyfeleit, akkor legalább akkora energiát kell szánnia a munkavállalók élményének újragondolására, mint amennyit az ügyfélélmény tervezésre fordít.